Ca urmare a petiției dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 113093/16.10.2023, referitoare la comportamentul unui vatman din linia 10, în data de 13.10.2023, vă comunicăm următoarele:
Sesizarea a fost redirecționată unității STB S.A. care gestionează linia 10, pentru analiză și măsuri.
Verificările efectuate în aplicaţia de monitorizare a vehiculelor STB S.A. au evidenţiat faptul că în intervalul orar reclamat de dumneavoastră, în zona menționată (Piața Hurmuzachi) au efectuat stație două vagoane din linia 10.
Prin urmare, conducătorii respectivi au fost identificați și convocați la audieri pentru explicații unde au declarat că, în data menţionată, pe tot parcursul programului au respectat reglementările interne și ale Codului Rutier referitoare la circulația pe drumurile publice.
Precizăm că prevederile Regulamentului Intern STB S.A. şi ale Codului de conduită etică al personalului STB S.A. interzic categoric angajaţilor noştri să manifeste un comportament inadecvat, lipsit de respect faţă de călători sau faţă de orice alţi participanţi la trafic.
În şedinţele lunare de pregătire şi analiză profesională, pe lângă problemele de strictă specialitate, toate unităţile sunt obligate să includă şi teme legate de comunicarea şi relaţionarea cu publicul călător.
În cazul de față, întrucât nu am dispus de dovezi concludente pentru a proba cu certitudine vinovăţia unui angajat anume, s-a decis o primă măsură de corectare a unor astfel de comportamente, prin reinstruirea și atenționarea tuturor conducătorilor de vehicule de a respecta instrucțiunile specificate în “Manualul conducătorului de vehicul”, care reglementează toate aspectele legate de realizarea programului de transport.