Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI
Data Inreg.
Tip Problema Comportamentul angajatilor
Detalii Controlori legitimatii calatorie
Cod Vehicul
Nume Statie Bld 1 Decembrie 1918
Linia 19
Localitate Incident Bucuresti
Status Rezolvat
Termen Raspuns 12/11/23
Raspuns

Stimată Doamnă,

Vă mulțumim pentru alegerea de a ne scrie şi pentru că ne-aţi oferit ocazia de a vă furniza informaţii suplimentare cu privire la subiectul abordat în petiţia dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 112847/2023.

Pentru analiza aspectelor semnalate, petiţia dumneavoastră a fost redirecționată conducerii unităţii unde îşi desfăşoară activitatea echipa de controlori repartizată în traseu în data de 09.10.2023, linia 19. Conducerea unităţii a dispus convocarea acestora pentru explicaţii. În cadrul acestei întâlniri, salariaţii au declarat ca nu aţi prezentat titlu de călătorie valabil şi aţi iniţiat procedura de transmitere a SMS-ului la vederea echipei de control.

Vă informăm că nu admitem sub nicio formă comportamentul inadecvat al controlorilor legitimații de călătorie în relaţia cu publicul călător şi toate abaterile disciplinare ale angajaților pentru care avem probe certe sunt sancţionate conform Regulamentului Intern STB S.A.

Precizăm însă că aplicarea măsurilor administrative împotriva salariaţilor se poate realiza de către angajator numai în urma constatării şi dovedirii abaterilor semnalate, conform Codului Muncii.

Nu negăm faptul că printre salariaţii noştri pot fi şi persoane care nu respectă întocmai normele impuse şi de aceea suntem receptivi la orice sesizare. Ori de câte ori mesajele publicului au fost confirmate, de la nivel de conducere, cu respectarea cadrului legal, au fost dispuse măsuri în consecinţă.

Fiind o societate cu mare impact asupra cetăţenilor Capitalei, suntem conştienţi de importanţa factorului uman, în special a angajaţilor care intră în contact direct cu publicul călător, ei constituind interfaţa dintre STB S.A. şi beneficiarii serviciilor prestate. Ca plan de analiză şi  preîntâmpinarea unor incidente, periodic sunt organizate întâlniri cu salariaţii angajaţi în relaţia directă cu publicul călător. În cadrul acestor întâlniri sunt abordate, discutate şi dezbătute o serie de subiecte tematice, astfel încât impactul să fie conştientizat iar salariaţii să manifeste responsabilitate.

Pentru a ne asigura ca angajaţii noştri conştientizează importanţa respectării tuturor instrucţiunilor şi reglementărilor în timpul executării programului de lucru, au fost dispuse o serie de măsuri, printre care şi creşterea numărului de ore de instruire cu întreg personalul navigant. În paralel sunt organizate întâlniri cu reprezentanți ai Brigăzii de Poliție Rutieră. Orele de formare profesională vizează inclusiv comportamentul față de călători, conducerea preventivă, precum și sesiuni de gestionare a anumitor situații și agresiuni în trafic.

Precizăm faptul că nu aţi fost sancţionată de către echipa de control. Pentru alte întrebări sau informații suntem la dispoziţia publicului. Operatorii call center STB S.A. răspund apelului dumneavoastră la numărul: 021.9391/tasta 3, de luni până vineri, între orele 07.00-15.00.

Regretăm neplăcerile întâmpinate şi vă mulțumim pentru încrederea acordată prin comunicarea aspectelor semnalate.

 

Numar Data Intrare 112847/10.10.2023
Numar Data Iesire 112847/18.01.2024