Institutia Societatea de Transport București STB SA
Nr. inregistrare TPBI 6.511
Data Inreg. 14/02/25
Tip Problema Alta problema
Detalii
Cod Vehicul
Nume Statie
Linia
Localitate Incident
Status Redirectionat
Termen Raspuns 16/03/25
Numar Data Intrare 71613/12.02.2025
Numar Data Iesire 71613/12.02.2025
Ordine
Emitent
Data Iesire
Destinatar
Numar Data Inregistrare
Status
Termen Raspuns
Raspuns
1 Societatea de Transport București STB SA 20/02/25 TPBI Rezolvat Liniile de transport urban (de pe raza Capitalei) nu depășesc limita administrativă a orașului, excepțiile fiind cauzate de condiții obiective care determină prelungirea temporară în județul Ilfov. La rândul lor, liniile de autobuz care funcționează pe teritoriul județului Ilfov (cu indicative cuprinse între 400 și 488) au fost configurate cu participarea reprezentanților unităților administrativ-teritoriale (UAT) beneficiare, abilitați să decidă în numele comunităților locale ce fonduri alocă pentru transportul public, în așa fel încât acestea să fie în concordanță cu cerințele locuitorilor. Majoritatea acestor trasee se desfășoară doar parțial pe teritoriul Capitalei, numai până la cel mai apropiat punct important de legătură cu rețeaua de transport public urban sau cu cea de metrou. Așadar, măsurile de suplimentare a ofertei de transport în regiunea București-Ilfov (majorarea parcului circulant existent sau prin introducerea de noi linii metropolitane) pot fi implementate numai cu acordul UAT, în acest caz, al Primăriei Chiajna.
Prin măsurile aplicate, TPBI are în vedere optimizarea serviciului de transport public și, nu în ultimul rând, adaptarea la noile condiții, ca urmare a dezvoltării urbane din ultima perioadă. În plus, TPBI susține transportul ecologic, prin achiziționarea noilor troleibuze cu autonomie Solaris Trollino 12M, care le permite circulația și pe arterele lipsite de rețea electrică de contact. Zona cartierului Militari (cu precădere bd. Iuliu Maniu), cunoscută pentru traficul aglomerat pe parcursul întregii zile și, implicit, pentru gradul ridicat de poluare, este acum deservită de vehicule nepoluante și silenționase. Măsura scurtării traseului liniei 178 la „Complex Comercial Apusului” a fost aplicată ca urmare a înființării liniei 63, care are un terminal la „Master”. Din păcate, spațiul alocat acestui capăt de linie nu permite staționarea simultană a vehiculelor din mai multe linii.
Având în vedere dimensiunea rețelei de transport public din regiune, nu este posibilă realizarea de legături directe între toate punctele de interes, transbordările fiind inerente. De aceea, noua politică tarifară facilitează călătoriile cu transbordare, inclusiv în rețeaua de transport subteran.
Ținând cont de cele de mai sus, vom menține deocamdată actualul traseu al liniei 178.
Vă mulțumim pentru implicare.